25 november 2012

"Jul all over december"



Har lust att gå ner och hämta upp lite julsaker så det är färdigt till nästa helg då vi ska fira lillajul. Men jag borde sova så jag kan inte julpynta.

På tal om jul, ifjol så passerade julen utan att vi märkte av den, var det snö? åt vi fisk? vem lagade maten? när sov vi? Kom tomten? Mamma var väldigt sjuk och alla visste vad som komma skall, även fast vi försökte så var julfirandet väldigt tafatt, krystat på nåt vis.

I år har jag lovat att njuta av julen hela december, julstjärnor i fönstret, julgran, glöggparty,pepparkar all over december!

Mitt tips till er, ta jul hela december och sluta stressa sista veckan, ingen njuter av det, så lova mig att njuta av julen i år! Och njut av mäniskor, inte av presenter, vi här i norden har mer än vi behöver!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...