22 augusti 2012

Löksoppa

Totalt slut. Har varit en kaotisk dag. Började med gnäll och slutade med gnäll. Där i mellan har celine slagit hål på läppen, humöret blev inte bättre av det och sedan har vi hälsat på bebisar på bb. Så mycket mer hinner man int med på en dag om man är mig!

Nu puttrar löksoppan på spisen och bebisen somnade.

Jag ska njuta av tystnaden!

Edit:

Omg vad gott det blev med löksoppa! Antagligen en av de billigaste rätter man kan göra oxå!

3 lökar i tunna skivor
3 potatisar i små tärningar
2-3 vitlöksklyftor
1 buljongtärning

Fräs allt utom buljongtärningen utan att det får färg späd med vatten till den konsistens du önskar och tillsätt buljongtärning. Jag avslutade att hacka ner lite färska örter.

Skulle kunna tänka mig att fräsa upp lite kyckling för att få en mer mättande känsla.

Rekomenderas för både mage och plånbok!

2 kommentarer:

Cila sa...

Låter gott, det där skall jag också koka nån dag!

Jeanette sa...

Det tycker jag du skall! :) Blev jätte mumsigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...