16 november 2012

Lycka för mig är när hjärnan får jobba

Sitter här och funderar på hur jag skall överleva de tre närmaste veckorna.
Pappan på tre veckors resa, farmor på två veckors semester.
 Jag är själv med huvudet fullt med tankar, ideer och frustation. Jobbar för att få ihop brödfödan, därimellan skall jag vara mor och husfru, men framförallt är huvudet fullt av framtidsplaner, dessa framtidsplaner tar upp ca 98% av min tid i tankeverksamhet och fysiska handlingar, de övriga två skall räcka till vad övriga hemmamammor gör till 100 %.
Jag har aldrig varit bra på matematik.
 
Det finns ingen annan än jag själv som satt mig i denna situation och med lite lycka och framgång så skall det inte vara så här i all evighet.
Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fått den här chansen, att få förverkliga sina drömmar är något alla borde få göra. Just för tillfället har vi en del motgångar och tankarna är vilse hela tiden men jag vill tro att det skall gå att lösa allt med mycket jävlar anammma.
 
 "Men var ska vi luncha?" kan vara ett otroligt stort problem för någon medan jag själv egentligen borde diktera ett brev till en myndighet och göra klart en ritning och räkna på en budget och titta på utbudet och kolla tullbestämmelser och momser samtidigt som jag borde va på jobbet om en timme.
 
Och istället för att sitta här och blogga för 14 personer så skall jag nu börja med att skriva brevet till en myndighet.
 
Trevlig helg!
 
P.S Har jag sagt hur tacksam jag är för alla nära och kära jag har omkring mig som hjälper mig/oss, jag är världssämst att säga det till er, men ta åt er nu, det räcker att du bara finns där ibland. D.S
 
  

2 kommentarer:

Tilda sa...

Tänk att få va en bland 14 :)
Låter spännande o ja e fortfarande nyfiken va du har för framtidsplaner men
LYCKA TILL MED ALLT!

Och jävlar anamma ska du va rädd om, bra att ha :)

Ulrika sa...

Det vet du.... här är vi ;) Du är duktig, skulle också vilja våga.... kanske en dag! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...